Trendek a csapatépítésben

Leáldozott a háromnapos, szállodabérlős-ottalvós csapatépítő tréningek ideje. Helyüket a fél-egy napos, célirányos, pörgős, de azért szakmai programokkal is megspékelt foglalkozások váltották fel. A kulcskifejezések pedig szórakoztatva tanulás, feszültségoldás és élményközpontúság. Takács Gabriella a szabadtéri tréningek között nézett szét.

A szolgáltatások piacán ma az egyik legmeghatározóbb kulcsszó az élmény. Ez a trend a céges tréningipar berkeit és az outdoor programokat sem kerülheti el. Életkortól függetlenül nőttek e téren a megrendelők elvárásai. „Az utóbbi években, a tréningprogramok szervezése közben mind többször és többször tapasztaltuk: egyetlen korosztálynál sem könnyű átütni ma már az ingerküszöböt. Általános tévhit, hogy ez csak a fiatalabbakra jellemző. A közép-, de az idősebb korosztálynak sem könnyű mindig újdonságokat nyújtani” – számol be a terület egyik legjellemzőbb szakmai kihívásairól Privitzer Máté, az Amazinx Team ügyvezetője, hozzátéve: a munkavállalók zöme a csapatépítő vacsoráknál lényegesen többre vágyik. „Például egy informatikust vagy szoftverfejlesztőt – akik megtartásáért éjjel-nappal küzdenek a hr-osztályok – közös bográcsozással vagy pizzapartikkal már nemigen lehet meggyőzni a céges értékekről, az imázsról. A hétköznapi hajtásban, a mindennapos kiélezett szakmai versenyben az élményszerű kikapcsolódás náluk fő szemponttá lépett elő, amikor szóba kerülnek a vállalati csapatépítő tréningek” – fűzi hozzá.

Kreatív és vagány feladat a graffitizés
A professzionális extrémsportolókat, előadóművészeket foglalkoztató és különböző kreatív rendezvényprogramokat szervező vállalkozás így nem véletlenül iktatta be tréningprogramjai sorába a közös graffitizést. Eredetileg bemutatóként kezdődött, de mára az egyik legkedveltebb aktivitás. Privitzer Máté szerint ennek egyik titka a lazaság, a másik, hogy festékszórót ragadva alkotni sokak titkos vágya. „Ráadásul itt ezt a műfajjal kapcsolatos előítéleteket is félretéve, teljesen legális keretek közt tehetik meg” – magyarázza. Egy graffititréning általában három-négy órán keresztül tart egyórás felkészüléssel, ha pedig ennél rövidebb, akkor a rákészülés is legfeljebb húsz-harminc percet vesz igénybe. A résztvevők itt persze csak a szükséges alapokat teszik le, ám a megbeszélt logó vagy ábra kontúrozására és színezésére pont elég lesz. „Az előítéletek ellenére azért ez nem könnyű tevékenység. Az egyik legprofibb oktatónk. aki most negyvenéves, már huszonöt éve űzi, de még mindig tanul valami újat.”

A folytatás az Event Magazin 2019. őszi számában. Keresd a nagyobb újságárusoknál vagy fizess elő itt kedvezményesen online. >>>